1.nädal. Saabumine Singapuri

Asjad kohvrisse topitud (optimistlikult võtsime ainult 1 keskmise kohvri ja kõigil miniseljakott ka näpus lennuasjadega), tõttasime Tallinna lennujaama. Ärevil. Kas Miina peab nii pikad lennud vastu? Kas ise viitsime? Blabla.

Meie pikk reis algas muidugi väikeste viperustega. Tallinn-Helsingi lendu lükati muudkui edasi 3-4x, tekkis oht maha jääda lennust Helsingi-Singapur, meie esimene peatuspunkt. Vahepeal saatis Finnair updeite, et Ms Mets, lend jätkuvalt hilineb. Tühja sest hilinemisest, kui ma olen Miss Mets (mitte Jõhvik), näed, Finnair ka vihjab, jooksin Gaiusele teatama. See rikkus muidugi kogu elevuse, oletades, et Miina Mari Metsa peab lennukompanii silmas arvatavasti.....Mida iganes.

Lõpuks me siiski Soome poole lendasime ja lootes, et oodatakse jätkulennule ära, panime ilge jooksuga kõige kaugema värava suunas ajama, see oli vähemalt 1km! Näost punasena kohale jõudsime, olime viimased, ka last call oli ammu ära olnud, lennuk oli valmis. Vedas.
Lend möödus mõnusalt, Miina oli vapper. Eeskujulik. Nagu emagi.

Singapur võttis vastu ägeda, puhta, suursuguse lennujaamaga ning Grab takso viis hotelli. Pahvakas sooja kasvuhooneõhku löödi näkku ja nii see jääbki ca 3 kuuks:)
Sammusime kohe ka õhtusööki otsima ja valisime muidugi kohalike paiga, mingi hiinakas, valgeid seal ei söönud, aga kogemus huvitav. Tellimus tuli paberile kirjutada ise ja pildi järgi sai toidud valitud, oli mõnus, ei saa kurta üldse.

Järgmised päevad möödusid mõnusalt ringi trippides ja avastades ja eksides.
Ajavahe tõttu võttis õigesse rütmi saamine mõned päevad, meil polnud hullu, aga Miina uned vajasid timmimist, küll olime öösel rohkem üleval, küll magas päeval suvalistel aegadel. Kuid ei midagi hullu.
Söögikohtade valikul jäime soovituste juurde - käi food courtides, kohalikes kohtades jms. Ehk igal pool oli saada erinevaid kööke - hiina, jaapan, korea, üldine aasia -, tellimine käiski kas QR koodi abil (lauast tellid äpi kaudu) või kirjutad oma tellimused paberile ja võid lisada märked, nt no chilli vms. Peened restoranid on äärmiselt kallid ja see polnud meie eesmärk.

1 korra panime valikuga puusse, kui Chinatowni väisasime ja kõige getoma söögikoha valisime, sest kõht oli jube tühi ja ei viitsinud rohkem otsida. Menüüst valitud road jätsime poolenisti alles lõpuks, midagi puutuda ei julgenud, tundus, et kohe saame düsenteeria:) Ma muidugi julgena küsisin wc-sse, juhatati töötajate tagatuppa läbi toidusolgise põranda ja edasist ei kommenteeri, aga no mis seal ikka viriseda, ellu jäime, kogemust saime, maailmalõpp pole hehee.

Singapur oli väga puhas, turvaline, roheline (paljude parkidega). Üllatas positiivselt. Jutukas taksojuht rääkis meile terve Singapuri eduloo ära:) Olles endine kinnivaramaakler ja praegu pensionil taksosõitja, oli tal lugusid hulgim. Siin on auto omamine ülikallis ja seetõttu ka liikluses oli piisavalt õhku autode vahel (valitsus on määranud autole mitmekordse maksu, kui soovid osta endal nt tavalise Toyota, maksad ca 120000 SD lisamaksu ja see kehtib ainult 10a). Ülikarmid reeglid on igasuguse narkootilise aine omamisega (surmanuhtlus) ja üldse kuritegudega. Nii hoitakse ka väiksem mõte reeglite rikkumisest vaka all, sest siin läbirääkimiste kohta pole. Tahad siin elada, siis elad nagu kästakse. Miljonäre on väga palju - eliitriik mitmes mõttes (investeeringud, IT, tehnoloogia jpm).

Riik hoolitseb, et sa säästaks - 20% pead panema palgast säästukontole, 20% paneb riik lisaks ise (kui detaile õigesti mäletan). Kui tekib soov korterit osta, saadki kasutada seda säästu sissemakseks ja valida sobiv laenutingimus (99a või pikemalt, laenud liiguvad põlvkonniti edasi). Kuulsime põnevaid fakte veel, aga kõike siia ei viitsi päris kirja panna, eks google aitab ka huvilisi.

Väisasime kuulsat Garden By The Bay ala, mis uppus lopsakusse, põnevatesse taimedesse, uhkeldas jalutusradade, skulptuuride ja suurejoonelisusega. Sealsed tehispuud õhtuvalguses on vaatamisväärsus  omaette, kindlatel aegadel toimuvadki õhtul muusika-laser-valgusshow neil puudel. Inimesed sätivad varakult end puude alla pikutama ja üles vaadates koged täisvaatemängu 15min. Gardenis sai igasugu põnevaid asju veel vaadata, teha, vali ainult sobiv välja - kõndida tehispuude vahel üleval, külastada lilleaeda jne.

Kõrval kohe oli kohustuslik Marina Bay Sands hotell (laevakujuline ja 3 torniga justkui atraktsioon) ja sealne purskkaevu-laser-valgus-show. Samuti õhtuti kindlal kellaajal tasuta nähtav. Marina Bay Sands hotell oli ulme, olin küll enne selle kohta lugenud ja puha, aga reaalsus oli võimsam. Raha oskavad nad Singapuris kulutada:) Kõik, mis oli, oli alati üle võlli või lihtsalt äge või hästi tehtud või põnevalt lahendatud.

Metroo oli väga odav, ca 0.71€ sõit, ei pidanud isegi pileteid ostma, sai otse kaardiga viibata ja minna. Perrooniala oli kinnine, rongiuksed avanesid otse seina sees avausse ja oli turvaline liigelda, oodata. Singapurlased olid väga viisakad ja sõbralikud, igasugu muid rahvuseid seal rohkem juba kui kohalikke, aga kõik olid ühtemoodi "singapuri" nägu.

Korralik seikluspäev oli loomaaia päev. Tahtsin kindlasti sealset loomaaeda külastada, asus see vihmametsas ja tundus mõnusalt eksootiline ja põnev, et mitte minna. Kuna aga olin nii palju muid asju uurinud ka vaatamiseks, salvestas mu ideaalne aju millegipärast loomaia kohaks Sentosa saare:) Noh, sinna nagunii tahtsin ka meid viia - Singapuri lähedal asus väike saareke, kus sai ujumas käia (midu randasid ei ole Singapuris), seal asusid teemapargid ja oli selline show-saar (Universal Studio park, Aquarium, Minionid jne), seetõttu tunduski, et loomaaed on ka loogiline ja muu kohanimi pühiti peast. Sai sinna kas jala taimerohkelt kujundatud silla kaudu või õhus köisraudteega. Läksime jala. Ilge palavus oli. Ka varjus sai vaevu liigutud. Saarel vaatasime küsivalt ringi, sest mingit Zoo märki kuskil polnud :D Kahtlane. Noh veidi närvis või mis :D Egas midagi, tagasi kasvuhoone kuumaga rannikule ja jahedasse lux-keskusesse varju, Miina jäi kuumuse tõttu magama kohe ja me saime jääkohviga aega veeta ning lugeda, et loomaaed asub riigi teises otsas , hehe. Noh tunnike metrooga ümberistumistega. Piletid olid olemas. Tuli minna.
Kohale me igatahes jõudsime ja see palavus, mis oli enne, oli veel hullem. Vihmametsa rüpes higi voolas, aga ilus oli seal! Nägime valget tiigrit, ahvikesi vabas looduses pea kohal, kaelkirjakuid otse nina all jne. Loomaaias sõitis ringi ka tasuta tramm, mis veel 3 peatuspunkti vahel, et ei peaks nii palju jala käima. Seni kuni üritasime aru saada, kus me juba käisime ja kuhu tramm viib, oli retk loomaaias ka tehtud.  Vahepeal sai putkast mõnusat külma värsket apelsinimahla ja jäätist, mis tundusid selles kuumuses taevalikud ilmselgelt.
Õnneks sai õhtu lõpetada hotelli katusebasseinis ja kõik hädad ununesid:)
Pilte Singapurist oli vähevõitu, kuna õhtupimeduse ilu ei jää hästi peale ja kuumaga ei viitsinud telfut ka näppida eriti. Paar pilti näppasin ka netist, kes ise googeldada ei viitsi.

Kuid jätame Singapuri nüüd selja taha ja sõidame pikemasse peatuspunkti - Phuket. Sellest juba uutes blogides.

1.Singapuri tänaval 2.Teel Sentosa saarele 3 ja 5.Garden by the bay (tehis)puud 4.Ootame valgusshowd
6.Loomaaias vihmametsa vahel 7.Internetipilt vaatemängust:) 8. Internetipilt Marina Bay Sands hotell
9.Metroo häng

Eelmine
Sissejuhatus ehk kuidas kõik juhtus